недеља, 9. децембар 2012.

Majkrosoftova društvena mreža konkurent Fejsbuku i Tviteru

Kompanija „Majkrosoft“ (Microsoft) otvorila je vrata svoje nove društvene mreže za sve zainteresovane. Iako postoji već godinu dana, Socl (izgovara se „socijal“) do sada su mogli da koriste samo studenti, i to uz specijalan poziv, a tek sada je postao dostupan širokoj javnosti.
Klikni za uvećanje (+)
Prošle jeseni Majkrosoftova laboratorija „Fjuz“ (Fuse) kreirala je Socl, mrežu namenjenu studentima, i to prvenstveno dizajna, kao i onima koji društvene mreže koriste na nekonvencionalan način. Godinu dana nakon toga omogućili su pristup svim zainteresovanima, a tome je prethodio redizajn stranica, koje su sada podešene tako da se korisnici mnogo lakše povezuju oko zajedničkih interesa.

U osnovi, Socl.com je najviše okrenut pretraživanju, ali ulepšanom, sa velikim brojem kolekcija fotografija i drugih zanimljivih sadržaja. Postovi koje korisnici kače poprimaju format kolaža od fotografija koje se pojave preko „bing“ pretraživača u vezi s određenim pojmovima.

Svaka slika ili video u kolažu ujedno su i linkovi i vode do originalnog sajta na kom se nalaze.
 
Nove društvene mreže

samo niču
Osim Socl.com, pojavilo se još par društvenih mreža od kojih je najzanimljivija - Fid (Pheed.com), o kojoj smo već pisali.
Za kratko vreme je privukla veliki broj sledbenika jer omogućava i zaradu tako što će korisnici naplaćivati pregled sadržaja koji okače na profil.
Treba pomenuti i mrežu Tandem (readytandem.com), namenjenu parovima.
Korisnici mogu da komentarišu, taguju i lajkuju sadržaj koji se pojavljuje, kao i da ga dele s drugim društvenim mrežama. Tu je i „rifovanje“, koje je na neki način slično „ritvitovanju“ kod Tvitera. Pod rifom se podrazumeva da je korisnika za njegov post inspirisao post drugog korisnika.

Želja čelnika ove mreže je da korisnici uživaju u pravljenju različitih kolekcija od fotografija do gif animacija, ali da ujedno mogu da koriste društvenu mrežu i na tradicionalni način.

U početku može delovati pomalo konfuzno, jer postovi izgledaju haotično bez naročitog reda i smisla, ali kao i za svaku novu stvar, potrebno je prilagođavanje.
Tu je još jedna opcija - „parties“, koja omogućava da nekoliko korisnika učestvuje u pregledanju određenog sadržaja i da pritom pričaju putem veb-četa. Ovo je neki vid „Guglovog“ Hengautsa (Google Hangout), koji povezuje više korisnika odjednom u video-razgovor, samo što je on vezan za određeni sadržaj.

Dizajnerski Socl izgleda prilično lepo i liči pomalo na društvenu mrežu Pinterest. U suštini, pokupio je sve najbolje od drugih mreža, ubacio nešto novo i postao dostupan svima. Zanimljivo i jednostavno, ali pitanje da li će privući dovoljan broj korisnika.

Нема коментара:

Постави коментар